joi, 4 februarie 2016

3 lucruri despre intrarea Romaniei in Schengen (o poveste cu Portul Constanta)

Portul Rotterdam
(fotografia nu cuprinde intregul port, acesta se intinde pe o suprafata si mai mare)
Tot felul de politruci, pe la televizor, incearca sa ne vanda povestea cum ca nu suntem primiti in Schengen din cauza ca, vezi-domnule, Portul Constanta ar face concurenta astfel, portului Rotterdam. Un intreg flux al marfurilor pe continentul european s-ar modifica si ar produce unele rupturi pe care europenii nu si le permit.

Am avut curiozitatea sa ma uit peste niste statistici, iar concluzia la care am ajuns este urmatoarea:

Prostii!

1. Dupa containerizare, portul Constanta ocupa un loc in afara statisticilor, dupa:

1. Rotterdam (Olanda)
2. Hamburg (Germania)
3. Antwerp (Belgia)
4. Bremerhaven (Germania)
5. Valencia (Spania)
6. Algeciras (Spania)
7. Felixstowe (Marea Britanie)
8. Saint Petersburg (Rusia)
9. Marsaxlokk (Malta)
10. Gioia Tauro (Italia)
11. Le Havre (Franta)
12. Bruges (Belgia)
13. Barcelona (Spania)
14. Londra (Marea Britanie)
15. Dublin (Irlanda)
16. Genova (Italia)
17. Pireu (Grecia)
18. Southampton (Marea Britanie)
19. La Spezia (Italia)
20. Las Palmas (Spania).

2. Dar poate nu avem un terminal de containere atat de mare, in schimb avem capacitate de tonaj mare si primim mai stiu eu ce cargoboturi imense. MMMMMM Nu. Dupa tonaj, portul Constanta ocupa un loc, din nou, in afara statisticilor (locul 22), dupa 

1. Rotterdam
2. Antwerp
3. Hamburg
4. Amsterdam
5. Marseille (Franta)
6. Novorossiysk (Rusia)
7. Bremerhaven
8. Algeciras
9. Primorsk (Rusia)
10. Le Havre
11. Valencia
12. Saint Petersburg
13. Grimsby & Immingham
14. Bergen (Norvegia)
15. Genova
16. Gothenburg (Suedia)
17. Londra
18. Milford Haven
19. Trieste
20. Dunkirk
21. Bruge

si ... in sfarsit ... pe locul 22: Constanta.

3. Dar poate, pe Marea Neagra circula mai multi pasageri. Gresit din nou!. Dupa numarul de pasageri, iarasi, in afara statisticilor.

1. Pireu
2. Dover (Marea Britanie)
3. Salamina (Grecia)
4. Helsinki (Finlanda)
5. Calais
6. Stockholm (Suedia)
7. Helsingborg (Danemarca)
8. Helsinger (Danemarca)
9. Missina (Italia)
10. Tallinn (Estonia)
11. Napoli (Italia)
12. Regio Calabria (Italia)
13. Capri (Italia) 
14. Puttgarden (Germania)
15. Rodby (Spania)
16. Palma de Mallorca (Spania)
17. Algeciras (Spania)
18. Santa Cruz de Tenerife (Spania)
19. Cirkewwa (Malta)
20. Gozo (Malta)

Am luat statisticile de mai sus, direct de pe wikipedia (aici), dar modificarile daca au avut loc intre timp, evident ca sunt minore. Dealtfel, aici putem vedea faptul ca Romania este abia pe locul 18 / 17 la exporturi / importuri de marfuri containerizate (majoritatea transportate pe apa). Degeaba o fi portul Constanta cel mai mare de la Marea Neagra .. comertul in lumea asta se face pe Atlantic si pe Pacific.

Asta doar asa .. ca reality check. Cand va spune cineva ca nu suntem primiti in Schengen din cauza ca le facem concurenta vest-europenilor (ca or fi olandezi, nemti, spanioli, francezi sau britanici), gantiti-va ca nu suntem nici macar in primele 20 de porturi, asa ca, pe romaneste "nu puneti botul la vrajeala politicianista".

Motivele sunt cu totul altele. Nu ma pricep la ele, dar sigur asta nu-i.

Portul Constanta
(cel mai mare port la Marea Neagra)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentariul adaugat. Foarte constructiv!

Despre blog

Imagineaza-ti ca faci ca un cocktail cu gust de administratie, urbanism, societate civila din Galati, ONG-uri, putina politica si antreprenoriat. Se amesteca totul cu poze cu labradori, DIY si se adauga cugetari adanci. Se presara foarte putina politica internationala si nu foarte multa economie, cat sa nu fie prea iute. Se bea doar seara, nu se amesteca decat eventual cu bere, si doar in locul special amenajat pentru conversatii inteligente.