duminică, 3 ianuarie 2016

ALERTA DE VREME REA - FURTUNA DE ZAPADA

Daca dati click aici, veti constata situatia din acest an.

Haideti sa le transmitem autoritatilor din Galati, prin Facebook, de pe acum, ca in perioada imediat urmatoare, in zona Galati, vom avea peste jumatate de metru de zapada. De data aceasta speram ca nu vor mai fi luate prin surprindere.

Urmeaza o furtuna de zapada.

Cei care se ocupa de aceasta problema ar fi trebuit deja sa fi luat urmatoarele masuri:

Comandamentul de iarna ar fi trebuit sa se intalneasca, Consiliul Local sa fi fost convocat de indata pentru a vota alocarea de fonduri suplimentare pentru orice nevoie.

Deschis un centru de voluntariat pentru persoanele care se ofera sa contribuie la des-zapezirea orasului.

Stabilit un protocol cu comandantii ISU si a unitatilor militare, pentru a asigura, daca personalul propriu nu poate face fata, necesarul de resursa umana si de utilaje.

Asigurat, alaturi de serviciile sociale, puncte de livrare de supa calda pentru persoanele fara adapost dar si in zonele unde in continuare sunt probleme cu caldura.

Planificat si stabilit cu SMURD si Politia Rutiera traseele ambulantelor si pompierilor si comunicate prin presa locala.

Semnat protocol pentru transporturi speciale, de urgenta si nu numai cu dispeceratele de Taxi.

Semnat protocol cu Crucea Rosie pentru distribuirea de materiale informative, precum cel de aici.

Planul de des-zapezire deja existent si comunicat populatiei

Presedintii de asociatii de proprietari pusi la curent cu ceea ce au de facut cu privire la parcarile rezidentiale si la trotuare.

Spatiile comerciale verificate si aflat nevoile pe care le au pentru des-zapezirea din fata acestora, Patronatele ar putea avea un rol.

Toate zonele de parcari pregatite si oamenii instiintati care va fi ordinea de des-zapezire, zonele specifice pe unde intra utilaje mici si mari.

Semnat protocol cu centrele comerciale pentru a pune la dispozitie spatiul de parcare existent.

In cursul anului trecut, dupa dezastrul care a avut loc in privinta des-zapezirii, rezultand in munti de zapada ramasi chiar pana prin Martie pe trotuare, am postat o idee de strategie. Cu toata buna credinta, sunt curios daca cineva a facut ceva in acest sens. O re-postez mai jos, poate inca nu este prea tarziu si e posibila implementarea catorva idei ...



Foto: www.viata-libera.ro

Datele problemei:

Aproximativ 2000 de km de strazi si trotuare.
Un strat de 15 cm de zapada si ninsoare continua.

Productivitate pluguri ATV: 10 km / ora: https://www.youtube.com/watch?v=EKvIKIFxDXs
Productivitate freze de mana: 5 km / ora: https://www.youtube.com/watch?v=OIs1fqIiyPk
Productivitate pluguri 4 x 4: 20 km / ora: https://www.youtube.com/watch?v=8j6rhg_H65A 
Productivitate pluguri grader sau truck-mount: 50 km / ora: https://www.youtube.com/watch?v=88NRmX9mmjs
Productivitate freze fadroma: 20 km / ora: https://www.youtube.com/watch?v=gS5Wi5v1C2o
Productivitate snow-melter: https://www.youtube.com/watch?v=LmDl_nETs8U

Cerinta 1: Cat dureaza deszapezirea intregului oras, atat pe carosabil, cat si pe trotuare?

Raspuns: Un calcul simplu ne arata ca, in cazul in care detinem utilajele necesare, deszapezirea intregului oras nu trebuie sa depaseasca 8 ore de la oprirea ninsorii. Necesarul de utilaje este urmatorul: 50 pluguri montate pe ATV; 800 freze de mana; 50 pluguri montate pe auto 4 x 4; 10 pluguri grader sau truck-mount; 20 freze fadroma; 10 snow-melter; 10 sararite.

Cerinta 2: Cum facem sa nu mai fim luati prin surprindere de zapada?

Raspuns: Responsabilul pentru deszapezire trebuie sa urmareasca constant site-ul "http://www.accuweather.com/ro/ro/galati/287869/daily-weather-forecast/287869" Deasemenea, trebuie sa existe un plan operational care sa cuprinda toate detaliile operatiunii de deszapezire, care trebuie sa fie coordonata, urmarita si evaluata constant de catre responsabil. Planul operational trebuie sa contina inclusiv urmatoarele: implicarea Politiei Locale si ISU in operatiunea de deszapezire; suplimentarea traseelor si vehiculelor de transport in comun; anuntarea populatiei cu privire la aceasta suplimentare; anuntarea populatiei cu privire la strazile deszapezite, precum si a parcajelor special amenajate pentru ninsoare, in mod constant, pe masura ce deszapezirea are loc.

Cerinta 3: Cand incepem deszapezirea?

Raspuns: Utilajele trebuie disponibilizate si transportate pe pozitii inca de la caderea primilor fulgi iar presararea de sare sau substanta anti-inghet trebuie sa inceapa imediat. Demararea efectiva a operatiunii de deszapezire trebuie realizata odata cu atingerea  unei grosimi de 5 - 15 cm de zapada. Nu trebuie asteptat pana se opreste ninsoarea. Aceasta strategie este un mit. Este preferabil ca deszapezirea sa se efectueze 80% noaptea, dar cum vremea nu tine cont de trafic, aceasta trebuie, daca e cazul, sa se deruleze constant.

Cerinta 4: Cat costa des-zapezirea?

Raspuns: Intregul necesar de utilaje prezentat mai sus, costa aproximativ 8 Milioane Euro, ceea ce semnifica faptul ca investitia, pentru populatia municipiului Galati, se ridica la 32 Euro / persoana, iar deszapezirea in sine, din punctul de vedere al costurilor cu combustibilul, salariile, uzura utilajelor si coordonarea operatiunilor, se ridica la 1 Euro / persoana / 24 ore ninsoare continua.

Cerinta 5: Cum se efectueaza deszapezirea?

Raspuns: Primele trasee care trebuie deszapezite sunt traseele de interventie ale ambulantei si pompierilor, apoi traseele de transport in comun, trotuarele si, ulterior, partea carosabila. FAZA1 - Municipiul se imparte in 50 de sectoare continand strazile secundare. Fiecare sector cu strazi secundare este adresat de catre cele 50 de pluguri montate pe ATV, pentru trotuare, precum si de catre cele 50 de autovehicule 4 x 4, pentru partea carosabila. Deasemenea, sectoarele sunt unite de 10 magistrale, reprezentate de bulevardele municipiului. Acestea sunt adresate de cele 10 pluguri grader sau truck-mount, pe intreaga perioada de ninsoare. Tehnica de razuire presupune realizarea, atat pe centrul, cat si pe marginea drumurilor, de parapeti (diafragme) de zapada, ce urmeaza a fi frezate dupa oprirea ninsorii. Aleile de acces in bloc sunt adresate cu ajutorul celor 800 de freze de mana, in timpul sau dupa oprirea ninsorii, zapada fiind "suflata" peste spatiile verzi sau in alte zone de unde poate fi ridicata ulterior. FAZA 2 - Respectand impartirea pe cele 50 de sectoare, zapada asezata sub forma de parapeti este frezata si suflata in camioane de transport (basculante sau camioane de gunoi), dupa oprirea ninsorii, cu ajutorul frezelor fadroma. Aceasta este transportata in camion in zona in care este pozitionat snow-melterul cel mai apropiat. Snow-melterul (topitorul de zapada) trebuie pozitionat in zonele cu mari colectoare de canalizare sau zonele in care canalizarea este supradimensionata. FAZA 3 - Se recomanda ca dupa sau in timpul colectarii zapezii, sa se imprastie sare sau substanta anti inghet, pe suprafetele deszapezite, cu ajutorul sararitelor.

Cerinta 6: Cate persoane sunt necesare pentru efectuarea deszapezirii, si care sunt acestea?

Raspuns: Cele 800 defreze de mana sunt predate asociatiilor de proprietari, acestea avand obligatia, prin Hotarare a Consiliului Local, sa intreprinda toate demersurile pentru pastrarea in bune conditii a acestora si efectuarea deszapezirii pe cheltuiala proprie (combustibil si resursa umana). Cele 50 de pluguri montate pe ATV, precum si cele 50 de pluguri montate pe autovehicule 4 x 4 vor fi operate cu ajutorul voluntarilor, asociatiilor private sportive, conducatorilor auto Transurb. Practica din municipii din Uniunea Europeana, obliga detinatorii de licente de transport (Taxi), ca acestia sa se implice in eforturile de deszapezire, eliberarea strazilor si trotuarelor fiind inclusiv in interesul lor. Operarea plugurilor grader sau truck-mount, a frezelor fadroma, a topitoarelor de zapada, precum si a sararitelor, se va realiza cu personal contractual, precum si personal ISU. Eliberarea trotuarelor, a parcarilor, descongestionarea traficului si aplicarea de amenzi, se vor realiza cu ajutorul Politiei Locale. Persoanele juridice care detin spatii la parterul blocului sunt obligate prin lege sa deszapezeasca portiunea aferenta din trotuar. Persoanele juridice sau fizice care se implica activ si prin voluntariat in efortul de deszapezire, vor beneficia de diverse scutiri de taxe sau impozite.

Cerinta 7: Cum facem sa planificam totul eficient si sa nu existe furturi si abuzuri.

Raspuns: Controlul deszapezirii se va realiza cu ajutorul statiilor de emisie receptie cu care sunt dotate toate utilajele implicate (mai putin frezele de mana si ATV-urile cu plug) iar coordonarea se realizeaza centralizat, cu ajutorul aparatelor GPS evidentiate pe harta municipiului. Deasemenea, strategia pentru deszapezire trebuie sa faca parte dintr-un masterplan amplu de trafic.

Cerinta 8: Ce demersuri juridice sau administrative sunt necesare?

Raspuns: Identificarea de surse de finantare nerambursabile si dotarea Primariei Municipiului Galati cu utilajele necesare dupa prevederea costului acestora in bugetul anual, prin Hotarare de Consiliu Local.

Cerinta 9: Totusi, merita sa cheltuim atatia bani pentru rezolvarea problemei?

Raspuns: Da. Orice sondaj de opinie in randul populatiei demonstreaza acest lucru.

Cerinta 10: De ce, totusi, nu se pune in aplicare o astfel de solutie?

Raspuns: Aceasta problema fie nu se afla printre prioritatile actualei administratii locale, fie nu exita, in randul acestora, persoane cu expertiza necesara pentru a o pune in aplicare.


IN CAZUL APARITIEI UNOR CERINTE SUPLIMENTARE, ACESTEA ISI VOR GASI IMEDIAT SOLUTII.

Si inca o idee de la cineva care a mai vazut cum se intampla in alte tari: ``Si inca o sugestie, la problema "cand" - presaratul de sare pe trotuar si carosabil de la primii fulgi de zapada previn acumularea initiala masiva si ajuta partea cu inlaturarea zapezii imediat ce se aseaza.``

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentariul adaugat. Foarte constructiv!

Despre blog

Imagineaza-ti ca faci ca un cocktail cu gust de administratie, urbanism, societate civila din Galati, ONG-uri, putina politica si antreprenoriat. Se amesteca totul cu poze cu labradori, DIY si se adauga cugetari adanci. Se presara foarte putina politica internationala si nu foarte multa economie, cat sa nu fie prea iute. Se bea doar seara, nu se amesteca decat eventual cu bere, si doar in locul special amenajat pentru conversatii inteligente.